فناوری اطلاعات و برنامه نویسی

فناوری اطلاعات و متن باز و برنامه نویسی ویندوز و وب و طراحی وب

فناوری اطلاعات و برنامه نویسی

فناوری اطلاعات و متن باز و برنامه نویسی ویندوز و وب و طراحی وب

بدست آوردن شهر کاربر از طریق IP

با استفاده از کد زیر می تونید شهر کاربر رو بدست بیارید. فعلا دارم روی این کار میکنم که بتونم شهرش رو هم توی گوگل مپ نمایش بدم.


public static string GetLocation()
 {
 var client = new WebClient();
 string ipaddress = string.Empty;
 try
{
 ipaddress = client.DownloadString("http://whatismyip.org/");
 }
catch (Exception ex)
{
 System.Windows.Forms.MessageBox.Show(ex.ToString());
}
 if(string.IsNullOrEmpty(ipaddress)) { }
string requrl = string.Format("http://ipinfodb.com/ip_query.php?ip={0}", ipaddress);
var httpreq = WebRequest.Create(requrl) as HttpWebRequest;
try
{
 string result = null;
 if (httpreq != null)
 {
 var response = httpreq.GetResponse() as HttpWebResponse;
 using (var reader = new StreamReader(response.GetResponseStream()))
 {
 result = reader.ReadToEnd();
}
 }
 var sr = new StringReader(result);
 XElement respElement = XElement.Load(sr);
//XElement respElement = XElement.Load(StringReader(result)); return (string)respElement.Element("City");
 }
 catch { }
return ""; }

لینک دانلود نمونه کد از 4Shared

دردسر های من و گوگل کروم ۷

چند روزی هست با کروم ۷ دارم کار می کنم. ظاهر سادش آدمو گول میزنه. وقتی نصب کردم از ظاهر سادش خیلی خوشم اومد. از این همه افزونه که برای فایرفکس نصب کرده بودم و حتی منو بار بالاش خسته شده بودم. اما ظاهر کروم خیلی ساده بود بدون حتی منو بار. اولش مشکلی نداشتم.راحت توی همه سایت ها می رفت. اما یواش یواش دردسرهای من شروع شد. وقتی رفتم توی سایت دانشگاهمون منوی بالاش جاوا هست. طوری بود که وقتی موس میره روش ساب منوش باز میشه اما باز نمیکرد و کل اون منو رو نمیاورد. برای دانلود از یوتیوب مجبور شدم افزونه نصب کنم. وقتی فیلترشکن استفاده می کردم که برم توی فیس بوک یا بقیه سایت ها سایت رو نمیاورد و فقط کدهای سایت رو بالا میاورد که عکسش رو توی ادامه مطلب گذاشتم. هیچ کدوم از دانلودر ها روش کار نمی کنن. تنها مزیتش فقط سرعتش بود. توی خیلی از سایت ها که می رفتم کرش میکرد و مجبود بودم مرورگر رو ریست کنم.

حالا بعد از چند روز دوباره مجبورم برگردم به فایرفکس.

موندم چرا گوگل با این همه قدرت نتونسته یه مرورگر خوب بسازه.

این بود دردسر من با کروم ۷

ادامه مطلب ...

چرا اینترنت 1 گیگابایتی نداریم؟؟

تو این چند روز خیلی از آغاز ارایه اینترنت 1 گیگابایتی توی آمریکا شنیدیم اما چرا برای ما ایرانی ها همون پهنای 128 کیلوبیتی کافیه ؟

خب توی ایران که کمتر پژوهش انجام میشه و بیشتر مطالبی که توی سایت ها و وبلاگ ها هست یا کپی برداری از سایت های دیگست یا ترجمه سایت های خارجی هست یا معرفی تکنولوژی های جدید. توی گوگل هم که بیشتر ما ایرانی ها ازش استفاده می کنیم با نوشتن کلمه "دانلود" که دیگه می دونید بیشتر نتایج چه جستجوی هایی میاد. پس با سرعت بالا فقط ابرومون بیشتر تو دنیا میره.

یه جا خوندم پهنای کل اینترنت ایران 21 گیگابایته، حالا اگه به 21 نفر این سرعت رو بدن بقیه چی میشن ؟

ولی به دور از این حرفا توی چند سال اخیر با تاسیس سایت های تخصصی تر توی زمینه ها کمتر به سایت های غیر اخلاقی رجوع میشه و مردم با تازه های دنیا بیشتر آشنا میشن.

اما بهترین مزیت این سرعت بالا از نظر من صرفه جویی تو زمان هست که کمترین ارزش توی ایران رو داره.

سرعت اینترنت باید بالاتر بره تا مردم یواش یواش سمت چیزهای بدرد نخور نرن. یکی از دوستان دانشگاه که تو مخابرات منطقه قلهک کار میکرد می گفت مخابرات می خواد سرعت پیش فرض اینترنتشو بیاره رو 512. اگه این کارو بکنه که خیلی بهتر میشه. من که فعلا دارم با اینترنت همراه اول کار می کنم و راضی هستم.


طریقه دانلود ویدئو از یوتیوب و ... در Google Chrome

با افزونه هایی که برای Google Chrome نسخه 7 اومده به راحتی می تونید ویدئوهایی را که می خواید از یوتیوب و ... دانلود کنید. برای نصب این افزونه نیاز به فیلتر شکن دارید چون گوگل ایران رو تحریم کرده. وقتی این افزونه رو نصب کردید زیر ویدئوها یک دکمه اضافه میشه که فرمت های مختلف رو داره و می تونید هر فرمت رو که خواستید دانلود کنید.

معرفی گجت متن باز HTC Home

این برنامه متن باز که تحت دات نت هست برنامه ای فوق العاده جذاب با گرافیک عالی برای نمایش وضعیت آب و هوا و ساعته. البته لفظ صحیح ترش اینه که بگیم گجت هست.

این گجت برای بدست آوردن اطلاعات آب و هوا به اینترنت نیاز داره و همین طور از اطلاعات سایت های دیگه استفاده می کنه که می تونه به درد ما بخوره. گرافیک قشنگی هم داره و از انیمیشن استفاده می کنه.


لینک صفحه دانلود سورس گجت


لینک صفحه دانلود گجت