فناوری اطلاعات و برنامه نویسی

فناوری اطلاعات و متن باز و برنامه نویسی ویندوز و وب و طراحی وب

فناوری اطلاعات و برنامه نویسی

فناوری اطلاعات و متن باز و برنامه نویسی ویندوز و وب و طراحی وب

Ubuntu 10.10

چند روز پیش اوبونتو ۱۰.۱۰ با نام میمون پوزه دراز منتشر شد.

نسبت به نسخه های قبلی پیشرفت های زیادی داشته از جمله سرعتش که محسوس هست.

توی بایت روزنامه خراسان خوندم که توی ۷ ثانیه بوت میشه و قایل استفاده هست و واقعا هم هست.از لحاظ گرافیکی هم احساس می کنم قشنگ تر شده. برای وصل شدن به شبکه های اجتماعی از جمله فیس بوک برنامه های جانبی مخصوصی گذاشته که هنوز کار نکردم. مرورگر پیش فرض فایرفکس هست و قابلیت نصب گوگل کروم هم داره. از لحاظ موسیقی توی نوار ابزار بالا ابزارهای کنترل موسیقی میاد. نرم افزار های جانبیش هم پیشرفت داشته.

برای وصل شدن به اینترنت از طریق موبایل هم کلا فکر کنم ۵ تا مرحله داره که خودکار اپراتور همراه اول رو انتخاب می کنی و برات کانکشن رو میسازه.

تو روزای آینده از چیزای جدیدی که پیدا می کنم براتون میگم.


این هم لینک دانلود اوبونتو ۱۰.۱۰ به صورت مستقیم از سایت اوبونتو با حجم ۶۹۷ مگابایت

myTV 1.0 – تلویزیون من

اینم یه برنامه فوق العاده ساده اما واقعا کاربردی از سایت برنامه ها

تلویزیون من برنامه‌ای است که به‌وسیله آن قادرید شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی فارسی را از طریق اینترنت دریافت کنید. دسترسی به شبکه‌های سراسری، شبکه‌های استانی، شبکه‌های جهانی، پخش زنده حرمین معصومین و شبکه‌های رادیویی فارسی توسط این برنامه امکان‌پذیر است.

ویژگی‌های کلیدی تلویزیون من:
- محیط جذاب و کاملا فارسی
- حجم بسیار کم و سرعت بالای اجرا
- قابل حمل و بدون نیاز به نصب‌کردن

- کاملا رایگان و بدون محدودیت


لینک دانلود برنامه myTV 1.0 – تلویزیون من از سایت برنامه ها

بسته های زبان فارسی برای آفیس

امروز داشتم توی سایت مایکروسافت میگشتم واسه بسته های چک کردن املای کلمات فارسی که هنوز نیامده. حتی LIP:Language Inteface Pack برای فارسی رو زده بود که به زودی برای آفیس 2010 میاد اما از لینک زیر می تونید برای آفیس 2003 و 2007 دانلود کنید. این پک تمام آفیس رو براتون فارسی می کنه و خیلی می تونه مفید واقع بشه.


لینک کلیه Language Inteface Pack برای تمام ورژن های آفیس

معرفی یک سایت فارسی برای آپلود رایگان

سایت upload.net یک سایت فارسی برای آپلود فایل هست که اکثر فایل ها رو میشه توش آپلود کرد. اکثر سایت های ایرانی که مختص این کار هستند محدودیت حجم آپلودشون برای هر فایل حداکثر 20 مگابایت هست اما این سایت حداکثر حجم هر فایل 100 مگابایت هست.

برای دیدن لیست پشوند های مجاز به لینک زیر برید :


لیست پسوند های مجاز

Google Docs

تا حالا در مورد سیستم عامل های تحت وب باید شنیده باشید که نمونش سیستم عامل گوگل بود. اما یه سری برنامه های تحت وب هم داریم. برنامه هایی که در راستای سیستم عامل های تحت وب هستند. اما یه سری مشکلات دارن. اولین مشکلش هم سرعت این نوع برنامه هاست که حتی اگه از جاوا و آژاکس استفاده بشه باز هم سرعتش پایینه. اما باز هم خیلی از مشکلات رو حل میکنه مثل مواقعی که برنامه ای روی سیستمون نصب نمیشه یا وقت نصبش رو ندارید میشه از این برنامه ها استفاده کرد. نمونه خوبه این نوع برنامه ها Google Docs هست که 3 نوع برنامه تحت وب رو داره. word , presentation , spreadsheet.

شما با این 3 نوع برنامه که معادل ورد و اکسل و پاورپوینت آفیس هست تحت وب می تونید کار کنید و تو خود Google Docs ذخیره کنید.

البته درسته که به قدرتمندیه آفیس یا اپن آفیس نیست اما باز هم یه تجربه جدیده که می تونه لذت بخش باشه. مخصوصا وقت سفر.

لذت یادداشت خاطرات سفر با Google Docs


از لینک زیر می تونید از دموی این برنامه های استفاده کنید و اگه تو گوگل ایمیل دارید میتونید از قسمت بالای صفحه به Documents برید و تمام فایل هاتون رو به گوگل بسپارید و همیشه داشته باشیدشون. فقط مواظب باشید که فولدراتون رو Share نکنید


لینک Google Docs


پ.ن: گوگل یه برنامه تحت وب دیگه هم داره که شبیه publisher آفیس هست.