فناوری اطلاعات و برنامه نویسی

فناوری اطلاعات و متن باز و برنامه نویسی ویندوز و وب و طراحی وب

فناوری اطلاعات و برنامه نویسی

فناوری اطلاعات و متن باز و برنامه نویسی ویندوز و وب و طراحی وب

سفر از Firefox به Google Chrome

چند وقتی بود که از کرش کردن‌ها و پریلود ۱۰ ثانیه‌ای فایرفکس که انگار داری فتوشاپ رو باز می‌کنی خسته شده بودم. اما بیشتر از خود فایرفکس افزونه هاش بود که منو اسیر کرده بود. اما چند روز پیش مقاله‌ای در مورد فایرفکس و کروم خوندم که در نتیجه به کروم مهاجرت کردم. 

افزونه‌های فایرفکس که منو بدجور گیر انداخته بود ۳ تا بود: Sync و Firebug و دیکشنری مریم که دوستان ایرانی زحمتش رو کشیده بودن. 

در مورد سینک کردن اطلاعاتم چون همیشه رمزهای عبورم و شناسه هام و بوک مارک هام برام شدیدا مهم بود یه جیمیل ساختم و از طریق خود کروم اطاعاتم رو سینک کردم. از طریق Option و تب Personal Stuff گزینه Sync رو بزنید و اطلاعات جیمیلتون رو وارد کنید و همیشه اطلاعاتتون از هر کامپیوتری در دسترس هست. 

افزونه بعدی فایرفکس Firebug بود که بیشتر به درد طراحی وب می‌خوره که تمام اطلاعات یک وب رو بهمون با تمام مشخصات نشون می‌ده مثلا کدهای CSS و Java و HTML. اما کروم این مشکل من رو حل کرد با گزینه‌ای به نام Inspect Element. کافیه رو صفحه کلیک راست کنید و این گزینه رو انتخاب کیند. تمام اطلاعات صفحه براتون به نمایش در میاد.

در مورد دیکشنری هم که خود گوگل تنطماتی داره که براتون کل صفحه رو ترجمه می‌کنه.  حتی از افزونه های دیگه کروم برای این کار می تونید استفاده کنید.

اما اگر دنبال افزونه‌های بیشتری برای کروم می‌گردید کافیه به سایت 

http: //www.chromeextensions. org 

مراجعه کنید و از افزونه‌های کروم لذت ببرید.

سادگی کروم واقعا لذت بخش هست. و اما مهمتر از اون سرعت کروم هست که جاوا رو خیلی سریع لود می کنه و در کل سرعت بالایی داره.

فعلا تنها مشکل من با کروم توی فیس بوک هست. با اینکه سایت رو سریع لود می کنه اما بعضی وقت ها گیر میکنه و دیگه هیچ صفخه ای فیس بوک رو لود نمی کنه. البته شاید مشکل از پروکسی من هم باشه اما قبلا توی این یک زمینه با فایرفکس مشکل نداشتم.

در آخر این رو بگم که وب گردی با کروم واقعا لذت بخش هست. به امتحانش می ارزه.

امتحان کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد