فناوری اطلاعات و برنامه نویسی

فناوری اطلاعات و متن باز و برنامه نویسی ویندوز و وب و طراحی وب

فناوری اطلاعات و برنامه نویسی

فناوری اطلاعات و متن باز و برنامه نویسی ویندوز و وب و طراحی وب

نحوه استفاده از AlwaysVisibleControlExtender در ASP.Net

کنترل AlwaysVisibleControlExtender از نمونه کنترل های Ajax tool kit هست (که در پست قبل نحوه استفاده از اون رو براتون گفتم ).

حالا می خوام استفاده از AlwaysVisibleControlExtender رو براتون بگم. پست هایی که در مورد آژاکس و ASP.Net هست از ویدیوهای سایت ASP.Net براتون میذارم چون شاید خیلی ها نتونن با ویدیو ها رو دانلود کنن.

برای دیدن ادامه مطلب به "ادامه مطلب بروید"


در خیلی از سایت ها دید که وقتی صفحه رو مرور می کنید منوی صفحه همراهتون میاد و وقتی صفحه رو بالا و پایین میرید منو هم بالا و پایین میره.

برای انجام این کار از AlwaysVisibleControlExtender استفاده میشه. اول یه ویژوال رو باز کنید و یک سایت جدید با قالب ajax toolkit ایجاد کنید.

حالا هر چقدر متن دلتون می خواد توی صفحه بنویسید طوری که صفحه دارای اسکرول شه. خب حالا یه div ایجاد کنید ( یا هر کنترل دیگه ای که می خواید متحرک شه ). من یه لیبل با مشخصات زیر ایجاد کردم :

<asp:Label ID="Label1" runat="server" Text="این شعر از زنده یاد مهدی اخوان ثالث است"
    Font-Names="tahoma" Font-Size="10px" Direction="RightToLeft" BorderStyle="Solid" BorderColor="Green" Width="200px"></asp:Label>


خب حالا یک AlwaysVisibleControlExtender رو از تب ajax toolkit extender به صفحم اضافه می کنم. خواص زیر رو براش تعیین می کنم :

TargetControlID="Label1"
VerticalSide="Top"
HorizontalSide="Left"

TargetControlID که از اسمش مشخصه یه کنترل رو می گیره برای اینکه خواص آژاکس رو روش اعمال کنه.

VerticalSide برای تعیین مکان کنترل مورد نظر به صورت عمودی در صفحه هست.

HorizontalSide برای تعیین مکان کنترل مورد نظر به صورت افقی در صفحه هست.

مثلا من می خوام لیبلم در بالای صفحه و سمت چپ باشه.


لینک دانلود نمونه کد AlwaysVisibleControlExtender از 4Shared

نظرات 4 + ارسال نظر
رضایی پنج‌شنبه 17 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 09:19 ب.ظ http://www.mtnagahi.com

ام تی ان آگهی تبلیغات رایگان

با درج آگهی خود در سایت ام تی ان آگهی آمار رویت
آگهی هایی خود را در اینترنت چند برابر کنید.
آگهی رایگان
آگهی متنی
آگهی تصویری
آگهی ویژه
آگهی لینک دار
تبادل لینک
این روزها همه در ام تی ان آگهی، تبلیغ میدن شما چه طور !!!

http://www.mtnagahi.com

ثبت نام
آگهی خود را هرچه سریعتر درج نمایید ....
با ام تی ان آگهی ، تبلیغ خود را در صفحه اول گوگل مشاهده نمایید...
با ثبت لینک سایت ام تی ان آگهی در سایت و وبلاگ خود و اطلاع دادن از طریق
فرم تماس از
اعتبار رایگان برای درج آگهی بهرمند شوید.
------------------------------------------------
تبادل لینک اتوماتیک

http://mtnagahi.com/mtn2

Nazi پنج‌شنبه 17 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 11:51 ب.ظ http://www.nazishop.mihanblog.com

سلام دوست من

وبلاگ زیبایی داری . خوشحال میشم به منم سر بزنی.

http://nazishop.sub.ir

در ضمن اگه دوست داشتی منو با عنوان

- نـــــازی شــاپ - لینک کن بعد به هم خبر بده تا لینکت کنم.

با تشکر

[ بدون نام ] جمعه 18 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 07:40 ب.ظ http://hassanfulady.blogsky.com

به وبلاگ من هم یه سر بزن.نظر یادت نره!!!

فاطمه شنبه 3 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 02:22 ب.ظ

مرسییییییی

خواهش می کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد