فناوری اطلاعات و برنامه نویسی

فناوری اطلاعات و متن باز و برنامه نویسی ویندوز و وب و طراحی وب

فناوری اطلاعات و برنامه نویسی

فناوری اطلاعات و متن باز و برنامه نویسی ویندوز و وب و طراحی وب

آموزش CSS بخش چهارم

تا اینجا هر چی در مورد CSS گفتیم، کد هامون رو در تگ head تعریف کردیم. اما بعضی وقت ها می خوایم فقط به یک تگ خاص یک خاصیت اضافه کنیم و لازم نمی دونیم اون رو توی head تعریف کنیم. در واقع می خوایم CSS رو در تگ body تعریف کنیم. برای این کار از مدل زیر استفاده می کنیم :


style="property:value"


می بینید که در واقع تفاوت خاصی بیت تعریف CSS در head با body نیست فقط در head ما تگ style ایجاد می کردیم اما در body خاصیت style رو تعریف می کنیم.

باید این مسئله رو یادمون باشه style رو چه در head و چه در body تعریف می کنیم باید با " ; " چند خاصیت رو از هم جدا کنیم. مثلا خواص font-family رو با " ; " از font-size جدا کنیم. اما نیازی نیست بعد از آخرین خاصیت از " ; " استفاده کنیم. اگر هم فقط یک خاصیت داشتیم نیازی نیست. پس مثال پست های قبل رو یک بار بدون " ; " امتحان کنید.


برای نمونه من می خوام این پاراگراف رو با رنگ سبز و متن کج و فونت bkoodak نمایش بدم ( در صورتیکه فونت bkoodak رو سیستم شما نصب باشه می تونید به درستی ببینید).


<p style="font-family: b koodak; font-style: italic; color:#0f0">
برای نمونه من می خوام این پاراگراف رو با رنگ سبز و متن کج و فونت bkoodak نمایش بدم ( در صورتیکه فونت bkoodak رو سیستم شما نصب باشه می تونید به درستی ببینید).
</p>


خب حالا اگه فونت bkoodak رو سیستم شما نصب نبود ظاهر نوشته من بهم میریزه و از فونت پیش فرض مرورگر برای نمایش استفاده می کنه. پس من با نوشتن tahoma یا اسم هر فونت دیگه ای بعد از bkoodak به مرورگر می فهمونم که اگه فونت اولی نبود از فونت دوم و ... استفاده کن. پس کد بالا به صورت زیر در میاد :


برای نمونه من می خوام این پاراگراف رو با رنگ سبز و متن کج و فونت bkoodak نمایش بدم ( در صورتیکه فونت bkoodak رو سیستم شما نصب باشه می تونید به درستی ببینید).


<p style="font-family: B Koodak,Tahoma; font-style: italic; color:#0f0;">
برای نمونه من می خوام این پاراگراف رو با رنگ سبز و متن کج و فونت bkoodak
 نمایش بدم ( در صورتیکه فونت bkoodak رو سیستم شما نصب باشه می تونید به
درستی ببینید)
.</p>


نظرات 4 + ارسال نظر
محمد رضا جمعه 18 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 10:55 ب.ظ http://overclocking.blogsky.com

یکم فقط به من وقت بدید ببین چه وبلاگ سخت افزاری راه بندازم.... تازه پریشب ساختمش
به امید دیدار

ایشالا
من که منتظرم

vo0ro0jak شنبه 19 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 12:03 ق.ظ http://vo0ro0jak66.blogsky.com

من نظر خودمو گفتم میتونید نیایید وبلاگم مگه نه؟؟؟؟در ضمن مطمئنم هستم شهر مادری شما تهران نیست.شما هم مهاجرید.

من واسم مهم نیست کجایی باشم
مهم اینه که ایرانی باشم
من اصالتم واسه شهر ری هست
بعدم چرا ترش می کنه ؟
یکم ظرفیت داشته باش
هیچ وقت چیزی رو با اطمینان نگو
شاید بودیم

دختری با دامن حریر شنبه 19 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 02:11 ب.ظ http://www.patty.blogsky.com

سلام! خوبید؟!
چقدر جالب! خیلی اتفاقی نظر بالارو خوندم....!
نمیدونم چی بگم واقعا؟! اینا چه ربطی داره به اینجا؟!؟؟؟؟
وقتی یکی میره تو وب یکی دیگه دلیلی نداره که دعوا بشه!
اعصاب ها همه قاطیه!!!!!!!!
ببخشید که دیروز ج ندادم آخه رفتم:)
اما الان اومدم!
میدونید٬ خیلی بده که روز ثبت نام بهتون بگن که عزیزم شما میتونی زیرآب دوستاتو بزنی؟؟؟؟؟؟
اونم منی که ۳سال اونجا بودم و اونا میدونن که دوستام از زندگی هم برام واجب ترن!!!!! بچه هم نیستم که بگم نه حالا چیزی نمیشه...
البته میدونم که خیلی بچه بازیه اما خب دیگه........
من عادت به دردسر ندارم!
..........
اصلا بیخیال این موضوع!
باشه؟!

فقط دانلود شنبه 19 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 03:45 ب.ظ http://hassanfulady.blogsky.com

به وبلاگ من هم یه سر بزن.نظر یادت فراموش نشه.
درج آگهی رایگان در وبلاگی که روزی ۳۰۰بازدید داره.تصویر یا بنر یا متن آگهی را در قسمت نظرات وارد کنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد